h1

"אתם שואלים – מכון אדלר עונה. והיום…"

20/12/2010

שאלה:

שפה משותפת עם יואב   דינה ורוני  להב  הורים ליואב ואלון

יואב  בן 5.5 מורד זוהם מתמהמה אין שפה משותפת.

אנו זועקים לעזרה.

מה עושים???

בבקשה תעזרי לנו, תודה…

 

תשובה:

דינה ורוני שלום רב וברוכים הבאים לפורום,

אתם מגדלים ילד דעתן, שעומד על דעתו ומגבש את הזהות האישית שלו.

כדי ליצור עמו שפה משותפת חשוב שתשאלו את עצמכם :

"מה הילד אומר לנו בהתנהגותו?" התנהגות היא שפה.
נראה לי שמערכת היחסים ביניכם מבוססת על השאלה מי כאן קובע? מי כאן שולט? על פי מי יישק דבר? הילד אומר בשפתו : אני אקבע על עצמי.
אני ממליצה לכם להצטרף לקבוצת הורים לומדת במכון אדלר נושא זה נלמד לעומק וניתנים בעיקר כלים המאפשרים ליצור שפה משותפת עם הילדים..
אוכל לספר לכם  שאוהד אומר משהו מאוד חיובי. אני רוצה אותך!/כם! אני רוצה אתכם קשר.
אתם חשובים לי. אני לא אוותר על היחסים אתכם. הילד מצביע בהתנהגותו על רצון להשתייך, להשתלב, אומנם  בשפה לא  כל כך מוצלחת.

הוא הבין בטעות שהוא יקבל את מבוקשו רק אם יתעקש ולא ירפה.
אתם  שואלים  מה לעשות? השלב הראשון הוא  להבין מה הילד אומר לכם? איזה צורך הוא מבטא?

.
השלב השני להחליט שאינכם רוצים לריב איתו. ולא להיכנס למאבקים.

 

חשוב להעצים אותו לספר לו כמה הוא חשוב לכם, נחוץ ומשמעותי. לאפשר לו להיות מועיל ולהעריך את מועילותו. למצוא את כל אותם מקומות שתוכלו להדגיש את החיובי שבו ובהתנהלותו  ועל ידי כך להעלות את בטחונו העצמי ולהבהיר לו שהוא אהוב' רצוי ויקר לכם מאוד.
טפחו איתו את היחסים, מצאי/ו זמן שאתם יכולים להקדיש רק לו.
לסיכום: יש הרבה מה לשנות ולעשות,  זה תהליך הדרגתי וכדאיי. אני ממליצה לכם להשתתף בקבוצת הורים כדי לקבל כלים מעשיים להתמודדות עם הילדים בעידן שלנו.
מה דעתכם ?

בכבוד רב, עינת גבע יועצת משפחתית ומדריכה במכון אדלר

 

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: