h1

הזמן האפקטיבי ׀ רן שמשוני

22/05/2014

ילדים רבים, טובים, ממושמעים, שרוצים ללמוד ואף מקדישים לכך שעות לא מעטות, לא מגיעים לתוצאות שהם מצפים להן. הסיבה לכך היא שהלמידה מתבצעת אצלם בזיקה למשתנים חיצוניים ולא בהתאמה ליכולות האישיות. לכל ילד, ולמעשה לכל אחד מאתנו, יש יכולת ריכוז אישית, פרק זמן אפקטיבי שאותו הוא יכול לנצל ללמידה ברמת ריכוז גבוהה או לביצוע כל משימה אחרת שדורשת ריכוז. אצל חלקנו פרק הזמן הזה נמשך 10 דקות (למשל אצל ילדים בעלי הפרעת קשב), ואצל אחרים הוא נמשך שעה או שעה וחצי. את דעיכת רמת הריכוז אפשר לזהות למשל על ידי חוויה שמוכרת לכולנו: אנו מתחילים לקרוא שורה בספר, מגיעים לסופה ואז מתחילים לקרוא את אותה שורה מחדש, מגיעים לסופה ומתחילים שוב… לאחר מספר פעמים אנו מזהים שכבר קראנו את זה קודם, ומבינים שאנו כבר לא באמת קוראים או קולטים את החומר ושכדאי שנעשה הפסקה. הנקודה המהותית היא, שכאשר פרק הזמן האפקטיבי נגמר, יש ירידה משמעותית ביכולת הריכוז וביכולת לחזור לריכוז…..

להמשך קריאה
http://blog.machon-adler.co.il/?p=1558

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: