h1

במקום ריטלין: לעבודה ולמלאכה בחופש הגדול / שני נחשון

25/06/2014

לעבודה בקיץ ישנם יתרונות רבים עבור מתבגרים לקויי למידה או בעלי הפרעת קשב וריכוז. למה חשוב לעודד אותם לעבוד בחופש, אילו עבודות יכולות להתאים להם ואיך נסייע להם לחוות הצלחה בעבודה – כזו שתתרום להערכתם העצמית ולצבירת כוחות ומוטיבציה לקראת שנת הלימודים הבאה?

חלק גדול מבני הנוער בעלי הפרעת הקשב והריכוז, עם או בלי לקות למידה, מגיעים לחופשת הקיץ עם היסטוריה רצופת כישלונות ותחושה כללית של חוסר מסוגלוּת. חוסר ההצלחות בתחום האקדמי מביא אותם לא פעם להטיל ספק ביכולותיהם להצליח, והדבר ניכר בין היתר גם בתהליך חיפוש העבודה לחופשת הקיץ. אצל הנערים והנערות הללו נראה לא פעם ניסיון להדוף כל הצעה רלוונטית, עקב החשש מפני כישלון. לכן, לפני חיפוש העבודה רצוי לשבת עם מתבגרים לקויי למידה ולערוך יחד עמם רשימה של כל ההתנגדויות שעולות אצלם: קושי בהתארגנות, אי שליטה בחשבון, ועוד. תנו מקום לקשיים שמעלה הנער ואל תבטלו אותם, ומומלץ מאוד גם לשתף אותו בקשיים האישיים שלכם ובדרך שבה אתם למדתם להתגבר עליהם. מנגד יש להבליט (רצוי גם בכתב) את מלאי המשאבים שיעמדו לרשות הנער או הנערה במקום העבודה: נועם הליכות, חיוך, יושר, אמינות, כוח פיזי, אנרגיה בלתי נדלית, וכו’. בשלב הבא תוכלו כבר לקיים שיחה עם הילד על סוגי העבודות שיכולים להתאים לכישוריו…

להמשך קריאה
http://blog.machon-adler.co.il/?p=1589

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: